Thursday 19 April 2012

Assalamualaikum.....
    Ini adalah kali pertama aku cuba menulis sebuah kisah yang berkisar pada kehidupanku....kekok rasanya
bila cuba berkongsi ruangan bebas ini. Namun apa pun hasratku hanya untuk mengabadikan lakaran ringkas ini buat tatapan insan yang mengenaliku dan tidak salah rasanya untuk aku berkongsi secebis kisah harianku.
   Kini di tahun 2012 usiaku telah menjengah 40an ( Plus ler tentunya....hehehe..tp biarla rahsia)...dengan kehadiran seorang insan bergelar suami aku di lengkapi dengan seorang putera dan dua puteri. Hidup ini memang ringkas..harian ku berkerja dan menguruskan rumah tangga....cuma sesekali di kesempatan yang ada aku berbual di sini.
   Mengimbas rentetan hidupku...sebelum berkahwin, banyak masaku terarah pada bidang jahitan...sehingga ribuan ringgit semusim perayaan aku mengambil tempahan..sehinggalah aku di kurniakan cahaya mata...aku telah menghentikan mengundurkan ...dan aku mula sibuk di dalam menguruskan anak-anak. Kini setelah anak2 sudah boleh menguruskan diri ..masaku kembali kepadaku. Aku mula bertukar hobi..dari menjahit kepada memasak. Banyak masa aku habiskan dengan menyelongkar blog2 masakan. Dengan kegigihanku tanpa belajar di luar pintu...aku telah banyak recepi dan ada antaranya akan aku kongsikan kembali.....
       ITULAH AKU....yang ramai mengenaliku dengan gelaran MEK YAH.

5 comments: